dinsdag 26 februari 2008

Technical breakdown


Grote paniek gisteren. Mijn laptop, die nu al 2 Geustravels onze toeverlaat is, crashte gisteren totaal. Niks deed ie nog. Opstarten wou ie niet. Windows onherstelbaar kapot. Probleem is wel dat al mijn foto's opgeslagen waren op dat rotding en den dezen had natuurlijk geen backups meer gemaakt sinds 20 januari. Stress ten top, dus.

Opgesloten in ons zweterig campertje (het regende weer eens buiten), ben ik uren bezig geweest om de schade proberen te herstellen. Maar niets hielp. Zelfs met een boot-cd kon ik niet aan mijn bestanden. Enige oplossing : een volledige herinstallatie van windows. Probleem is dan wel dat dan de ganse C-schijf overgeschreven wordt en dat ik al mijn programma's kwijt ben. Gelukkig heb ik wel al mijn foto's en tekstbestanden op een aparte partitie opgeslagen. (D-schijf)


Na uren van gerotzooi is Windows in een heel naakte versie terug geinstalleerd. Ik krijg de laptop terug opgestart, maar alles werkt zeer langzaam en het rotding loopt constant vast. Ik heb ondertussen wel alle foto's gebackupt naar DVD, dus die ben ik gelukkig niet kwijt. Wel alle fotobewerkingsprogramma's en andere technische hoogstandjes waar ik me aan waagde, zijn nu definitief verdwenen.

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.