donderdag 6 maart 2008

Cairns (2)

The Lagoon, openbaar zwembad van Cairns, net langs de zee. Ik heb er toch al 1 keer van gebruik kunnen maken.


Weinig te vertellen na 7 dagen Cairns. 50 % van de tijd heeft het gestortregend, 40 % van de tijd regende het gewoon en de rest was het even droog met dreigende wolken op regen. De camper is ondertussen ingeleverd en we huizen nu in een hostel in het centrum van het stadje. Normaal gezien had ik hier nog het een en ander gepland ( snorkelen op het Great Barrier Reef, Ballooning, rafting ...). Maar door dit rotweer heb ik dat allemaal moeten laten voor wat het is. De kranten staan hier vol van foto's met overstroomde wegen, huizen ... 't Is wel regenseizoen, maar alle records worden hier gebroken. Ik las vanochtend dat er sinds 1908 niet meer zo veel regen gevallen is op zo'n korte periode.
Gelukkig vertrekken we morgen naar Ayers Rock waar de zon vollebak schijnt en temperaturen heersen van tussen de 35 en 40 graden. 't Zal aanpassen zijn na zo'n lange periode van rotweer.



Twee Aboriginals in het centrum.



Elke dag tegen valavond vliegen enorme vleermuizen over de stad.


Australische Griel (Bush Stone Curlew - Burhinus grallarius)


Strandloper (Grey-tailed Tattler -Heteroscelus brevipes)


Mudwhelks - Terebralia palustris
In de modder vooruitkruipende schelpdieren -Ik ken de Nederlandse naam niet.

Grondel (Oyster Goby -Cristatogobius gobioides)

Geen opmerkingen: