dinsdag 29 januari 2008

Byron Bay.

De weergoden hebben mijn hoopvolle voorspelling laten uitkomen. Op Australia Day, 26 januari en officieel de laatste dag van de schoolvakantie, is het weer omgeslagen en we baden sindsdien iedere dag in een blakende zon. We hebben ondertussen al een kleurtje gekregen. In mijn geval is dat wel voornamelijk rood, maar kleur is kleur.
Ondertussen hebben we ons kamp opgeslagen in Byron Bay, het meest oostelijk punt van Australië. Surffreaks en kunstenaars bevolken de mooie zandstranden en de talrijke pubs in het drukke kosmopolitische centrum. We zullen hier een drietal dagen blijven rondhangen. Wat wandelen, zwemmen, en gewoonweg zalig niets doen. Voor mij staat er morgen een snorkeltoertje op het programma. Ze hebben me beloofd dat ik tussen immense zeeschildpadden zal zwemmen. Hilde , niet zo tuk op alles wat met zwemmen te maken heeft,zal ondertussen de plaatselijke shops onveilig maken.

Het meest oostelijk punt van Australie.



Byron Bay bij zonsondergang

Geen opmerkingen: