dinsdag 8 januari 2008

Eindelijk ‘on the road’

Met een dagje vertraging zijn we dan toch vertrokken in onze Toyota Hi-Ace.
Het abces in mijn mond werd veroorzaakt door een slechte tand. Blijkbaar was die een klein beetje ontstoken voor ons vertrek en door de drukverschillen bij het vliegen krijg je dan onvermijdelijk een grote ontsteking, met dat afzichtelijk abces tot gevolg.
Er zat niets anders op dan op bezoek te gaan bij de plaatselijke tandarts, die geen andere oplossing zag dan de tand te trekken. Door de anesthesie, en de onvermijdelijke pijnstillers later, werd mij uitdrukkelijk verboden om nog te rijden. Zo heb ik dan een dagje helse pijnen verbeten op een camping aan zee ten Westen van Adelaide.
Vandaag ging het al weer een stuk beter en was mijn gezicht weer een beetje toonbaar. (Voor zover je die lelijke kop van mij tenminste toonbaar kan noemen) .
We zijn vanmorgen vertrokken richting zuidkust. Honderden kilometers door desolaat gebied. Wat eigenlijk een moerassig gebied moest zijn, was door de langdurige hitte nu een uitgedroogd somber landschap geworden. We zijn vanavond in Robe aangekomen, een vissershaventje met vele oude gebouwen, een zwemstrand en een ruige kustlijn.

Morgen gaan we via Mount Gambier een bezoekje brengen aan Grampans National Park.

Geen opmerkingen: