dinsdag 29 januari 2008

Plaatselijke Fauna

Lizzard : Ben al een paar keer verschoten van deze lelijkerds, die opeens wegspringen als je passeert.

Turkey : Op onze campingplaats krioelt het van de wilde boskalkoenen, die elk stukje afval proberen in te palmen.

Vogel : ken het soort niet, maar weet wel dat ie mijn hele voorruit heeft ondergescheten.

Met dank aan de attente lezers Jan Labath en Diederd Loysch :

J.l.: Ik vermoed dat het de Manorina flavigula is; de zgn. yellow-throated miner, in het NL: witstuithoningeter. Van de orde van de honingeters zijn er volgens verschillende bronnen vele tientallen soorten in Australië. De meeste zijn niet mensenschuw en vallen soms in grote troepen niets-vermoedende picknickers aan. Eens de picknickers in paniek zijn gevlucht, doen die vogelkes zich tegoed aan de achtergelaten etenswaren. Klinkt zeer ‘The Birds’ van Hichtcock volgens mij. Toch wel uitkijken lijkt me; ofwel schijten ze op je dak of ze stelen je eten.

D.L. : Het is een Tuinhoningeter / Noisy miner / Manorina melanocephala volgens mij...

1 opmerking:

Unknown zei

Het is een Tuinhoningeter / Noisy miner / Manorina melanocephala volgens mij...

Diederd